Friday, June 30, 2017

Fullt upp.

Mycket som händer i livet nu, och lite tid att fixa allt på, så hoppas ni är okej med att jag är lite dålig på uppdatering emellanåt, förhoppningsvis kommer saker lugna ner sig snart.

Utlånad


Nu är husbilen igen borta med Martin, denna gången så är det Bråvallafestivalen som står värd.




Förberedelser inför avresa med Martin och Izabell

Husbilsfix


Det som har hänt på senaste tiden är att jag bytt golv, var till Hornbach och köpte självhäftande golvfyrkanter, jag som aldrig lagt golv på det sättet förut och med så speciellt utseende som det är i en husbil tyckte det var både skrämmande och spännande samtidigt.

Det blev flera misslyckade rutor så beslutet att köpa för många var en bra idé, och det blev inte alltid så bra men helheten ser bra ut, dock får man tänka på att mörkt golv så syns allt skräp som kommer på det så blir till att införskaffa en 12volts dammsugare.

Dessutom installerade jag LED-lister runtomkring inuti husbilen med trådlös fjärrkontroll, riktigt nice blev det och kan nu både ha bättre belysning såväl som disco i husbilen :)





Ovanstående bilder kan du se både nytt golv och LED-belysning.


Ölprovning


Igår var jag med lite vänner från klubben (Stockholm Ultimate Frisbee Club) och provade öl från Trillium Brewing Company som trots att jag inte tycker om öl var rätt gott, min favorit var "number eleven" med persika i sig. Försökte även mig på en kaffeöl, men jag mindes igen varför jag inte dricker kaffe...blä.









Härnäst


Nästa projekt börjar på Söndag, då ska jag, Endi och Annie packa upp och testa solcellerna som äntligen kommit och förbereda inför installation av dessa!
Jag återkommer med en dedikerad solcellsinstallation post om detta.

Sen verkar det som vattenpumpen inte fungerar samt något är fel med kylskåpet när man kör, så det är saker jag ska kolla upp.



"Nothing Worth Having Comes Easy"



No comments:

Post a Comment